Hea´s hälsa med kost och träning efter en Gastric bypass

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

SKRIV IN DINA RESULTAT HÄR I UTMANINGEN

Av Helena Laaksonen - 31 augusti 2012 20:54

NU KÖR UTMANINGEN SNART IGÅNG , DEN 17 SEP OCH HÄR DU SKA

 

RAPPORTERA VECKA EFTER VECKA DINA RESULTAT

VÄGDAGEN KOMMER LIGGA ENDAST PÅ MÅNDAGAR FÖR ATT  

 

UNDERLÄTTA DET FÖR MIG.

 

(TAR FÖR LÅNG TID ANNARS ATT SAMMANSTÄLLA)

 

SKRIV IN DINA RESULTAT I KOMMENTARSRUTAN SEN SKICKA IVÄG

 

SÅ HÄR KOMMER DET GÅ TILL :

 

Tanken är att komma igång med din träning för motion är så jätte viktigt för våra kroppar

 

Tillsammans med det finns ni som vill tappa kilon eller kanske öka kilon, få mera muskler så denna utmaningen är till för alla

 

DU sätter din egna mål som formas vad du vill....Det är INGEN tävling vem som tex tappar mest eller tränar mest minuter per vecka då alla har olika förutsättningar elller tänker olika för utmaningen

 

Jag kommer tex sätta som mål denna utmaningen att jag ska TRäNA 180 minuter per vecka och försöka tappa 2 kg

Jag sätter längre mål i kilon då jag verkligen vill lyckas och få självförtroende till att fortsätta med träning efter utmaningen är slut

 

Sätt mindre mål= lättare att lyckas

ALLT annat är BONUS !!

 

 

Klicka in på rutan uppe i menyn till höger och där kan ni skriva in era mål i utmaningen. Där kommer ni sedan också läma resultaten varje vecka. GLÖM inte att skriva ert hela NAMN då ni heter lika många av er och det är svårt att skilja er åt vecka efter vecka

 

17 September startar vi och ni väger in er (och ni behöver inte ge mig vad ni väger) och sedan varje måndag ger ni mig ert viktminsknings resulat och tränings minuter som jag då kommer föra in så ni kan föja era resultat på vägen och varandras.

 

Det finns även de som bara haft tex centimeter som mål

DU väljer

 

Tanken är att VI tillsammans peppar och sporrar varandra till bättre mål och resultat..MEN som skrivet...INGEN TÄVLING!

 

VI finns även på facebook som ligger i menyn till höger högre upp

KLICKA in där och gå med och ge recept,tips,råd,peppa varandra

 

Tänk på att respektera varandra

 

 

Är det något som du undrar,tveka inte..Släng iväg frågan..INGEN är för dum...

 

Kramiz så länge

 

 

 

 
 
malin

malin

31 augusti 2012 21:45

Hej vet inte om du sett mitt mål men jag sattsar på -5 kg och 150 minuterströning i veckan, måste nu. Kram malin

http://malin.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

2 september 2012 22:13

hejsan och välkommen till utmaningen
Nu har jag skrivit in dina mål
Snart kör vi,heja heja
Jag behöver nog ett efternamn då flera kan heta Malin
kramizar

 
M Anneli A

M Anneli A

31 augusti 2012 22:53

Jag ska vara med, men jag avvaktar lite med mina tider o vikt. Måste tänka lite först hur jag ska få till de =)
Som du märkte la tel av,, vi får höras nån dag snart igen. Dröm sött kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

31 augusti 2012 23:57

Jag märkte det,hihi..Ingen fara..Kom på lite mera saker som behövs i bloggen,kanske vi kan ta imorgon..kramizar och tack för din hjälp

 
Ingen bild

Carolina Windh

1 september 2012 11:44

Jag vill också vara med behöver massor av peppning blir cykling varje dag till jobbet.Ridning 1 /v och gymmet mellan 1-3 ggr i veckan.
Mål : -10 kg

Helena Laaksonen

2 september 2012 22:11

Välkommen till utmaningen. Jag har nu skrivit in dina mål. Då du skrivit olika så skrev jag 3 pass i veckan,är det ok? och dina 10 kg
Kämpa nu,snart kör vi
kramiz

 
Kathrin

Kathrin

1 september 2012 17:17

Jag är på! 3:e gången gillt ska jag fixa ett bra resultat! Klurar på mina mål ett tag till och återkommer :)
kram

http://tinalill.wordpress.com

Helena Laaksonen

2 september 2012 22:07

Du är så välkommen:) Jag ska också fixa min utmaning perfekt denna vändan därför lägger jag lägre mål:)
kramizar

 
Ingen bild

Bella

2 september 2012 10:58

Jag ska vara med och mitt mål är att träna 240min i veckan! Kram Isabella Lindqvist

Helena Laaksonen

2 september 2012 22:03

Nu har jag skrivit in dig,välkommen:)!!

 
therese

therese

2 september 2012 11:10

jag hänger på!! och förhoppningsvis orkar jag hänga med HELA utmaningen denna gång.. jag också börjat läsa halvtid och på distans + att jag ska försöka jobba, ca 80% :) så däremellan ska mina motionspass komma in... Hrmmm nån som har fler timmar/dygn att låna ut?! emn hur många minuter... ingen aning, 8-/ tänker iaf bungypumpa 3 pass på ca i 1h åt gången..(2 pass i grupp) vill även klämma in nåt cykelpass oxå, men vi får se, det ska hinnas med oxå...Fast jag går ju på jobbet ibland hur ska jag få med det då?! hrmmmjag får återkomma med atagligen minuter,sträcka eller antal pass...

/skrivet av en virrpanna.

http://tesse208.blogspot.se

Helena Laaksonen

2 september 2012 22:02

Hej hej virris:)
Skojsar lite
jag är virrig om någon ska jag säga
Vill du att jag ska skriva in som mål: minus 8 kg och 5 pass i veckan...eller vill du ha minuter? Åter kom gärna senare när du vet,kramizar
Ps och ett efternamn,,ifall det blir flera Therese:)

 
Heidi Wennberg

Heidi Wennberg

3 september 2012 17:39

Hej, såklart jag är med igen. 240 min i veckan kör jag och målsättning att hålla vikten på max 66. Ligger på 64,5 nu men pendlar 1-2 kg upp o ner och det är ok men max 66.

http://bypassoperation.blogg.se

Helena Laaksonen

4 september 2012 07:21

Hejsan och välkommen till utmaning,härligt att du hänger på igen. Jag är så imponerad av dig och du inspirerar mig massor:)
Själv har jag fortfarande ont i höften men träna sa jag...jag får hitta någon annan form för jag börjar bli galen.
Mitt mål är att komma till 66 kg då mitt BMI blir under 25)
Ha en skön dag,kramizar

 
Ingen bild

Lotta Hvidén

3 september 2012 21:28

Jag ska göra min GBP den 25/9 och börjar min flytperiod den 15/9. Mitt mål är att gå ner 30 kg men vet inte på hur lång tid. Siktar på ett kg/vecka. Jag har artros i mitt högra knä och har svårt att gå fort, men brukar vara ute fyra tim/dag med min labrador. Hinner gå ca 6 km på den tiden.

Helena Laaksonen

4 september 2012 07:18

Hejsan:) Härligt att du hänger med utmaningen,välkommen!!
Det är underbart hur du kämpar trots din värk.
jag skrev in minus 8 kg och hela 1680 min träning i veckan som du går. Även om du går sakta så är det träning för din kropp. Vill du ändra något så säg bara till:) Kramizar

 
Ingen bild

Paulina Eriksson

3 september 2012 23:29

Tjenare tjenare! Jag hänger på! Ska ner 7kg och träna minst 2gr i veckan.

Helena Laaksonen

4 september 2012 07:12

Halloj Paulina.Härligt att du hänger med..dra med morsan och familjen med att sätta upp sina mål.
Välkommen till utmaningen!
Ha en skön dag ,kramizar i massor

 
Ingen bild

Maria Nilsson

4 september 2012 21:00

Hej mitt mål är 8 kg och 300 minuter träning per vecka :))

Helena Laaksonen

5 september 2012 22:19

Hejsan och välkommen till utmaningen. Härligt att du hänger med mot en bättre hälsa!!
Nu kör vi snart igång heja heja
kramizar

 
Ingen bild

jessica /Kungsbacka

6 september 2012 16:01

Vill ju självklart också vara med i denna utmaning. kul att du fortfarande orkar hålla i en.
Mitt mål denna gång får bli minst 2 pass träning/veckan och 2 kg i vikt minskning. ligger så nära min slutvikt nu så jag tror det blir lagom.
kram jessica7kungsbacka

Helena Laaksonen

7 september 2012 11:07

Halloj och välkommen igen till utmaningen..Super du hänger på igen:)
Jag behöver detta själv för att få fart på röven..haha
Du är jätte duktig,kämpa vidare..snart är vi vid målet och då börjar kampen att hålla kvar:)!!
kramizar

 
Ingen bild

Ylva Lundqvist

6 september 2012 17:47

Hej Helena :)
Jag hänger på även denna utmaning och hoppas det går bättre än sist.
Mitt mål är att gå ner 12 kg och träna MINST 380min/vecka

Kram
Ylva Lundqvist

Helena Laaksonen

7 september 2012 11:04

Hejsan:)
Välkommen till utmaningen,härligt att du hänger på!!
Jag har nu skrivit in dina mål och snart smäller det och vi kör!!
Heja Heja så det ryker:)
Kramizar

 
Ingen bild

Anneli Karlsen

7 september 2012 12:26

Vilken kanon grej, det kommer nog att bli en succe. Jag har som mål att komma igång med träningen främst sedan om man tappar kilo så är väl det bra,väger mig på måndagar o ska försöka att få in 3 träningspass i veckan.

Helena Laaksonen

7 september 2012 13:05

Hejsan och välkommen till utmaningen...härligt du hänger med!!
Jag har skrivit in dina mål och de kommer snart med alla de andras ut på en sida på bloggen
Denna utmaning har jag gjort 2 gånger förr och vi har tappat massor av kilon och tränat tusentals timmar tillsammans..underbart när alla peppar varandra och ger tips,och råd:)
Kramizar

 
Ingen bild

gabriela büttner

7 september 2012 13:08

hejsan!

mitt mål är att träna minst 180 minuter i veckan, samt att fram till den 12:e november gå ner till 70.0 kilo, vilket innebär att jag satsar på att gå ner mellan 7-8 kilo.

Helena Laaksonen

7 september 2012 13:30

Hejsan och välkommen till utmaningen. Härligt att du hänger på och tränar med oss mot en bättre hälsa!!
Jag har skrivit in dina mål och snart kommer de ut på bloggen så alla ska kunna följa varandra.
heja heja..kramiz

 
Ingen bild

Diana Marberg

7 september 2012 14:08

Hej! Diana heter jag. Tycker din utmaning är kanon, ska bli roligt! Mitt mål är att gå ner 5 kg, träna 3 pass i veckan och gå en timmes runda 5 dagar i veckan. // Diana

Helena Laaksonen

7 september 2012 14:18

Hejsan Diana och välkommen till utmaningen. Super du hänger oss andra mot en bättre hälsa!!
Vill du räkna din passens minuter i promenaderna eller ska jag skriva så här i målen: -5 kg och 3 pass plus 300 min i veckan?
Eller kan du räkna ut tillsammans ca tiden i minuter för allting?
kramizar

 
Ingen bild

Ann Gedda

7 september 2012 14:32

-6 kg 120 min i veckan :-)

Helena Laaksonen

7 september 2012 14:39

Hejsan och välkommen till utmaningen. Härligt att du vill vara med även denna gången,super:)!!
Jag skriver in dina mål..heja heja i massor kramiz

 
Ingen bild

Caroline Palmér

7 september 2012 14:44

Mitt mål är att promenera 1 timma varje dag och köra 2 core-pass i veckan.
i kg sätter jag som mål att tappa 6 kg.

Helena Laaksonen

7 september 2012 14:51

Hejsan och välkommen till utmaningen. Jag frågar även dig om du vill lägga ihop minuterna för promenaderna bli 300 min per vecka men jag vet inte passen i minuter eller vill du ha dem var för sig??
Jag lägger tex all min träning i minuter så väljer jag vecka för vecka vad jag ska göra,spelar ingen roll. Men det ska vara bra för dig och lätt att rapportera. kramiz

 
Ingen bild

Helena Palm

7 september 2012 15:53

Hej, mitt mål kommer att vara att kunna jogga 5 km på 40 min samt att träna goshindo 2 timmar per vecka.

Helena Laaksonen

7 september 2012 16:29

Hejsan och välkommen till utmaningen:) Jätte kul att du hänger med!
Jag har skrivit in dina mål och menar du att efter 8 veckor ska du kunna springa 5 km under 40 min?
Heja heja i massor
kramiz

 
Ingen bild

Caroline Palmér

7 september 2012 19:20

Ok jag har ändrat lite på mitt upplägg. Promenader 5 dagar i veckan x 60 min = 300 min + core-passen 30 min per st x 2. Sammanlagt 360 min/vecka då:-) 6 kg nedgång står jag fast vid

Helena Laaksonen

7 september 2012 19:58

Hejsan:) Nu har jag skrivit in dem...Ibland kanske man inte hinner iväg på alla passen men promenader kanske funkar eller tvärtom så får man in sina minuter allafall...men hoppas det blir bra för dig nu:)!!
Ha en skön kväll,kramiz

 
therese mattsson

therese mattsson

7 september 2012 20:48

Heeeej virrpannan här igen... såg att mitt förra inlägg inte kommit med, hade problem med (säkerhetskoden)så jag gör ett nytt försök...Efternamnet: Mattsson, 180 minuter bungypump och 60 min springintervaller. Utöver det vill jag ha 56000steg/veckan. Viktmål skiter jag i... det som blir det blir :)
ha en trevlig helg!

http://tesse208.blogspot.se

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:23

Hejsan och välkommen till utmaningen:)
Nu har jag skrivit in dina mål och snart börjar vi,heja heja i massor!!
Kramizar

 
Ingen bild

Helena Palm

7 september 2012 23:20

Helena Palm, mitt mål ska vara att jag ska kunna jogga/springa 5 km på 40 min, och att jag ska träna goshindo 2 timmar/vecka. :)

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:20

Hejsan:) Jag har skrivit in dina mål,super bra:)
heja Heja i massor,kramiz

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

8 september 2012 00:11

Halloj :) Jag hänger på.Jag ska gå ner 10 kg och promenera raskt i 120 min/v. Natti Natti :)

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:19

Halloj!
Välkommen till utmaningen. En vecka kvar sedan smäller det,heja heja oss alla!!
ha en skön kväll,kramiz

 
Ingen bild

Agneta Jonsson Vliet

8 september 2012 13:23

Hej!
Kul med en utmaning. Jag tycker att det är skit tråkigt att träna... men hoppas att detta motiverar mig.

Mitt mål är att komma i väg på 2 pass i veckan, just nu tränar jag Core. Och att gå ner 5 kilo, det är vad jag har kvar till BMI 25.

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:18

Hejsan...jätte välkommen till utmaningen. Jag hoppas vi alla ska peppa dig till träning som är roligt..Försök hitta något som just du gillar
Heja Heja i massor,kramiz

 
Ingen bild

Jessica Bäckström

8 september 2012 18:56

Jag vill gärna vara med i utmaningen ! Jag hade tänkt köra 3 pass per vecka då jag joggar. Tidsmässigt blir det ca 120 min per vecka ! Mina mål med vikten är 4 kg.

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:13

Hejsan och välkommen till utmaningen.Super att du hänger på oss!!
Ha en skön kväll,kramiz

 
Ingen bild

Diana Marberg

8 september 2012 20:53

Hej igen:) Vilket är lättast för dig? jag tror snittiden för passen skulle vara 1 tim. Ska man när man skriver in veckorapport skriva varje dag eller veckans resultat? // Diana

Helena Laaksonen

10 september 2012 07:57

Hejsan..Lättast för mig är ju räkna i minuter när du har 2 olika tränings former. Du skriver in resultaten varje måndag..1 gång i veckan:)
Kramizar

 
Ingen bild

Helene Lindgren

8 september 2012 21:32

Min utmaning är att komma ut på promenader på minst 1 mil/vecka. Och att hålla vikten :)

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:11

Hejsan och välkommen till utmaningen,härligt att du hänger på mot en bättre hälsa:)
Nu är det en vecka kvar,sedan kör vi:)!!
Heja Heja,kramiz

 
Ingen bild

Heidi Andersson

9 september 2012 09:31

Hej,
Osäker på om jag anmält mig eller inte. så tar det säkra för det osäkra. Jag vill gärna vara med. Målet är 300 min träning i veckan. Åker dock på semester den 10/9 så kommer inte rapportera så mycket i början eller ha så mycket träning, tar igen det efter semestern :-)

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:10

Hejsan:) Jodå,du har anmält dig men på 240 min i veckan och nu 300 min..Vilket vill du ha:)??
Jag byter om du vill:)
Ha en underbar semester och sedan kör vi hårt:)!
Kramiz

 
Ingen bild

Helena Palm

9 september 2012 20:24





Helena Palm

Fredag 7 sept 15:53

Hej, mitt mål kommer att vara att kunna jogga 5 km på 40 min samt att träna goshindo 2 timmar per vecka.







Helena Eriksson

Fredag 7 sept 16:29

Hejsan och välkommen till utmaningen:) Jätte kul att du hänger med!
Jag har skrivit in dina mål och menar du att efter 8 veckor ska du kunna springa 5 km under 40 min?
Heja heja i massor
kramiz

Hej ja precis det är det jag menar :) efter 8 veckor ska jag springa 5 km på under 40 min

Helena Laaksonen

10 september 2012 07:49

Hejsan:) Jag har inte hunnit svarat alla tyvärr. Jag har skrivit in dina mål och jag säger pepp i massor och snart kör vi igång..Heja Heja !!
Kramiz

 
Ingen bild

Eija Hedlund

9 september 2012 20:59

Hej Eija heter jag . Mitt mål är att kunna springa Lidingötjejlopp 10km den 30/9-12 på ca 65-70 minuter ,för att uppnå den tiden ska jag träna jogging 3-4 ggr i veckan ,
min vikt mål - 5kg.

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:06

Hejsan och välkommen till utmaningen:)!
Härligt att du hänger på och tränar.
Nu blir det inte många veckor tills du ska springa ditt lopp (2 v) men skriver in det ändå och dina 5 kg.
heja Heja massor
Ha en skön kväll,kramiz

 
Ingen bild

Erika Forsgren

9 september 2012 21:17

Hej där!
Jag hakar på! Löpning minst 120 min per vecka... -5 kg... Kan det gå tro?
Tack för det bra initiativet!!!!
Heja dig Helena!!!

Helena Laaksonen

10 september 2012 07:51

Hejsan och välkommen till utmaningen!
Härligt att du hänger på oss:)
Jag behöver massor av stöttning och detta är en bra grej för många att komma iväg att träna:)
ha en underbar vecka,kramizar

 
Ingen bild

Cilla Karlström

9 september 2012 22:56

Tjoho! Opades för 3,5 år sedan och kan tyvärr räkna minuterna jag tränat sedan dess...
Jag sätter som mitt mål att träna minst 90min/veckan. Promenad räknas som träning.
Snälla peppa mig massor, jag behöver det.
Lycka till till er alla :)

Helena Laaksonen

10 september 2012 07:54

Hejsan och välkommen till utmaningen:)!!
Super att du hänger med på utmaningen och självklart ska nu stötta varandra genom hela vändan. Jag själv behöver massor!!
Promenader räknas verkligen,,höj pulsen bara under resan!!
Nu räknar vi ner och fortsätter mot en bättre resa och di får in träning i din vardag som är super viktig:)
Du fixar detta..PEPP imassor,kramiz

 
Ingen bild

Susanne

10 september 2012 07:16

Skulle vi inte kunna hjälpas åt med en massa bra recept på bra mat för oss gastric opererade? Med vänlig hälsning Susanne

Helena Laaksonen

10 september 2012 07:47

Hejsan!!
Det är super..släng gärna in recept som är bra för oss opererade,någon annan kanske skickar in LCHF,eller VV..är på bara...Jag vill gärna ha massor av tips med mat,träning:)
Vissa av oss är nybörjare på träning helt och behöver massor av tips..andra kanske sitter inne med massor av tips och kommit en bit på vägen och kan vägleda oss andra..
heja Heja..kramiz

 
Ingen bild

Marianne Eldonson

10 september 2012 08:32

Hej igen!
Jag undrar bara om min kommentar om mina mål har kommit med, för jag hittar inte dom?

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:02

Hejsan Marianne:)
Jag har fått dina mål och skrivit in dem,och i vilken kommentar du skrivit i vet jag inte för du var bland de första:)
3 kg och 4 pass i veckan,stämmer det??
Kramiz

 
Ingen bild

Eija Hedlund

10 september 2012 17:03

Hej! Jag heter Eija , jag gjorde en GBP op för 1 år sedan,
mitt mål är att springa Lidingö tjejlopp 10km på en tid på 65-70min,
För att uppnå det mål så ska jag försöka träna 180 min löpning i veckan
Sen har jag mål till att försöka gå ner - 5kg

Helena Laaksonen

10 september 2012 17:07

Hejsan igen. Jag skrev precis in dina mål:)
Jag hejar på i massor att du ska fixa ditt lopp..kramizar

 
therese mattsson

therese mattsson

10 september 2012 22:20

haha,JAha typiskt! nu kom "smile" gubben direkt... sorry att jag är så knäpp <3

http://tesse208.blogspot.se

Helena Laaksonen

10 september 2012 22:35

Du är knappast knäpp..snart känner du denna virrpannan,,haha
Ha en skön kväll och morgon dag,kramiz

 
Ingen bild

Therese Andersson

11 september 2012 22:53

-5 kilo och 120 min / vecka :)

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:21

Halloj!!
Välkommen till utmaningen. Härligt du hänger med mot bättre hälsa!
Nu räknar vi ner dagarna..heja heja
kramiz

 
Ingen bild

Monica Berg

12 september 2012 06:59

Hej! jag hänger på
-3kg och träning 120 min/vecka

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:19

Hejsan och välkommen till utmaningen:)
Roligt att du hänger på oss
Heja och pepp i massor!!
kramiz

 
Marie

Marie

12 september 2012 08:33

Hej hej...
Jag heter Marie. (Väldigt ny på det här med bloggande;)!)
Mitt mål: Varje vecka:Jogga 3 gr+ Övrig träning: 180 minuter. Viktnedgång: -0,8/Vecka...(Slutmål: -23 kilo, Totalt alltså)

http://miasvikt.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:18

Hejsan och välkommen till utmaningen:) Jätte roligt att du hänger med..Jag var fräck att skriva på vikten 6,4 kg på din 8 veckor..eller ville du vara hård mot dig själv att det skulle vara 0,8 per vecka?..Ibland kan man ju tappa massor ena veckan medan andra håller kroppen igen. Heja Heja massor

 
Ingen bild

Helena Sjödén

12 september 2012 13:14

Det här låter roligt! Jag vill gå ner 6kg till att börja med. Vill röra mer på mig än vad jag gör.Börja med ca 90 min i veckan.Tanken att utöka dessa längre fram. Hoppas på bra höstväder!
Hälsningar Helena

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:15

Hejsan och välkommen till utmaningen och härligt att du vill hänga på mot en bättre hälsa:)
Nu ska vi kämpa tillsammans och det ska bli så roligt!!
Heja Heja,kramiz

 
M Anneli A

M Anneli A

12 september 2012 22:31

TEST

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:06

KRAMIZ!!

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

12 september 2012 22:34

180 minuter och jag vågar inte anta större utmaning än 2 kilo. Blir det mer blir jag glad.

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:05

Hejsan och välkommen till utmaningen. Härligt att du hänger på:)!!
heja Heja i massor,kramiz

 
Ingen bild

Liza Karlsson

13 september 2012 08:35

Hej Helena, jag hoppar på utmaningen om jag får?! Jag har målet 4 kilo och att träna minst fem ggr per vecka!

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:03

Hejsan och jätte välkommen till utmaningen och klart du får vara med...alla får ansluta till utmaningen:)!!Heja heja i massor,kramiz

 
Ingen bild

monica segersten

13 september 2012 19:39

Hej hej jag ska träna 3 gånger i veckan så de blir 180 min då. Behöver verkligen komma igång!!! Vill även gå ner 5 kg på dessa 8 veckor.

Helena Laaksonen

13 september 2012 20:02

Hejsan och välkommen till utmaningen. Super att du hänger på:)
Skriver in dina mål,heja heja i massor
kramiz

 
Helena Asp

Helena Asp

16 september 2012 10:18

Hej!
Perfekt med en utmaning för att komma igång!! Jag väntar på att mitt Nike Fuelband ska komma med posten, då är min tanke att sätta upp mål med det. Men till att börja med får jag sätta 10000 steg om dagen..
/Helena

http://helenamotminus.blogspot.se

Helena Laaksonen

16 september 2012 14:10

Hejsan och välkommen till utmaningen,härligt att du hänger på:)!!
Har skrivit in dina mål och det är bara att ändra dem på vägen om du känner..Ha en skön vecka,kramiz

 
Ingen bild

Marianne Eldonson

16 september 2012 20:04

Hej
jag vill ändra min träning från 4 ggr i veckan till 3 ggr i veckan, inser nu att jag inte kommer att hinna mer
marianne

Helena Laaksonen

16 september 2012 21:45

Hejsan:)
Självklart ändrar jag passen och det är bättre så man känner att man klarar sina mål..heja Heja i massor,kramiz

 
Ingen bild

Bodil S

17 september 2012 07:36

Invägning: 77.3

Helena Laaksonen

25 september 2012 22:21

Hejsan Bodil:)
Jag sparar inte era invägningar så de får ni hålla koll på själva så ni ser vecka för vecka hur mycket ni tappat el gått upp:)
Heja heja i massor,kramizar

 
Ingen bild

Ulrika Unden

17 september 2012 10:10

Hej igen, väger in mig på 58kg idag, vill gå ner 3kg och träna 300min/vecka

Helena Laaksonen

17 september 2012 16:48

Hejsan:) Jag har skrivit in dina mål förut,hoppas du sett det:)??
Heja Heja i massor,kramiz

 
Ingen bild

Maria Hanell

17 september 2012 19:38

Hej!

Jag vill inte ha något viktmål utan tar det här till hjälp att komma igång med regelbunden träning. För mig är det svårt att komma iväg, har svårt för det som är nytt och vill på ett realistiskt sätt vänja mig vid träningspassen. Går det bra att dela upp utmaningen i två delar och ha som mål att träna minst en gång i veckan de första fyra veckorna och två gånger i veckan de sista fyra veckorna så blir det bra för mig :-)
Tanken är att jag ska pröva olika träningspass i min simhall och hitta de jag trivs bäst med, så jag sätter inga mål på hur långa passen ska vara utan vilka jag ska ha testat under de åtta veckorna (core, spinn, vattengympa, dynamisk yoga och pilates) minst två gånger vardera.

Helena Laaksonen

17 september 2012 22:55

Hejsan igen...Jag är ledsen att jag inte läste nästa kommentar för då hade jag sett denna från dig:)
Klart jag skriver in dig i utmaningen..VÄLKOMMEN..Det är super bra mål att börja med..Jag skriver 1 pass i veckan och du utmanar dej med det och vem vet snart är du upp i två:)
Underbart att du vill prova massor av olika saker för att hitta dina rätta sak och hitta det som fungerar för dig:)!!
Heja Heja i massor,kramizar

 
Ingen bild

Maria Hanell

17 september 2012 19:48

Även om jag inte har något viktmål tar jag med vad jag väger nu, kan vara intressant att se skillnaden i alla fall :-)

107 kg

Helena Laaksonen

17 september 2012 22:52

Hejsan Maria:)
Vill du vara med i utmaningen?
Jag ser nu att du vägt dig men svårt att vara med om du inte skriver något viktmål el som utmaningen går ut på en tränings mål per vecka
Återkom gärna för du är super välkommen!!
Har jag missat dig? Men jag hittar dej inte i mina papper,snälla återkom:)!
Ha en underbar dag,kramiz

 
Ingen bild

Cilla Karlström

17 september 2012 20:02

Hej! Har jag förstått rätt nu... Ska jag här skriva vad jag väger varje Måndag om jag vill det? Och ska jag "redovisa" mina tränade minuter här?

//Cilla

Helena Laaksonen

17 september 2012 22:45

Hejsan:)
Jag ser att du valt att ha tränings minuter som mål och då skriver du in varje måndag hur veckan varit..tex träning 120 min
Om du vill ha vikt mål får du tex bestämma hur mycket du vill försöka gå ner under dessa 8 veckor..tex 3 kg och så meddelar du mig på måndagen hur vägningen gick..tex -0,2 kg eller + 0,5 kg...vad du väger och vägde in på får du hålla själv annars får jag väldigt många att hålla reda på:)
Om det är något så fråga på bara:)!!
Ha en skön vecka,kramiz

 
Ingen bild

Victoria Eriksson

17 september 2012 21:00

Hej!

Har planerat att träna 3 gånger i veckan totalt 180min.
Jag vill gå ner 3kg under dessa veckor.

Kram Victoria

Helena Laaksonen

17 september 2012 22:48

Hej Hej vännen..välkommen till utmaningen och härligt att du hänger på!!
Nu kör vi på mot en bättre hälsa Heja Heja i massor kramiz

 
Ingen bild

Ann Gedda

18 september 2012 00:04

Hejsan
har vägt mej idag vägde 85 kg,, träningen idag bestod av 1,5 timmes promenad med hundarna,,
Ha det toppen,, :-)

Helena Laaksonen

18 september 2012 06:54

Hejsan:)!!
Du glömmer väl inte nu din vikt då jag inte spar det. Likaså träningen lägger du in en gång i veckan som förr Ann:) Men härligt att du skriver hur du jobbar på,du är super duktig,heja heja vidare i massor
Kramiz

 
Ingen bild

Heidi Andersson

23 september 2012 16:22

Hej,
Fick ihop 210 min träning denna vecka. Känner mig väldigt nöjd med det med tanke på att vi är på Cypern och har semester. Det blir nya tag i nästa vecka när vi är hemma igen.
//Heidi

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:49

Heja Heja:)!!

 
Ingen bild

Helene Lindgren

24 september 2012 06:42

Den här veckan blev det ca 1 mil och 3 km promenad.
Vikt 64,8

Ha det så gott!

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:45

Heja heja:)!!

 
Ingen bild

Bodil S

24 september 2012 07:10

Dagens vikt:76.4
Träning/aktivitet som planerat under veckan.

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:44

Hejsan Bodil.Du finns tyvärr inte med i mina papper,snälla om du vill vara med skriv in dina mål,kramiz

 
Ingen bild

Bella

24 september 2012 07:13

Hejsan! Här kommer veckorapporten. Jag lyckades träna mina 240min denna vecka=) Kramar Isabella

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:43

Heja heja:)!

 
therese mattsson

therese mattsson

24 september 2012 07:19

halllååå!
Här kommer en deprimerande rapportering... hrmmm förkylningen from hell har satt sig fast i min kropp :( Men, men, det kan ju bara bli bättre... antal steg denna vecka: endast 27538 st fattas 24962 st som jag får beta av så fort det går... har räknat ut att jag SKA minst gå 277 km(420000 steg) denna utmaning... Och eftersom jag varit så dålig har jag inte tränat ihop mer än 35 min och det var i går..*rodnar*
Sedan var det visst vikten?!, som skulle rapporteras... ehhh, öhrmm *ser mig omkring, om det var någon som ropade* ...Jag håller ju på att sockeravgifta mig och det går tyvärr sisådär... Det gick bättre i veckan än i helgen men kan raportera - 0,5 kg. *Puh, torkar svetten ur pannan* JAG får hoppas att nästa veckas rapportering blir lättare(?!) och bättre resultat... HA en skön och nyttig vecka och kör så det ryker... kramar och pepp!// virrpannan

http://tesse208.blogspot.se

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:41

Hejas Heja,krya på dig nu:)

 
Ingen bild

Bitte

24 september 2012 07:27

360 minuter och 0 i viktnedgång. Vet inte vad jag ska skylla på ha,ha. Är nöjd med motionen iaf.

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:38

Heja Heja:)!

 
Ingen bild

Erika Forsgren

24 september 2012 08:04

151 minuter blev det förra veckan...
-0,1 kg. Märks att man syndat i helgen...
Bara att ta nya tag.

Tjing!
Erika

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:38

Heja Heja:)!!

 
Ingen bild

Therese andersson

24 september 2012 08:37

Hej!
Vet inte o jag skriver på rätt ställe.
Men veckans resultat blev:
-1,4 kg och bara 60 min träning (har varit sjuk, så inte kunnat träna mina 120 min)

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:37

Heja Heja:)!!

 
Marie

Marie

24 september 2012 08:53

Hej halli hallå....
Först veckanss resultat:
-1,4 kg
290 minuters träning.

Nöjd nöjd nöjd, så klart... Men högmod går före fall, så nu gäller det att hålla i, för efter ett sånt ras, brukar det tyvärr plana ute ett tag...

http://miasvikt.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:35

Heja Heja:)!

 
Ingen bild

Marianne Eldonson

24 september 2012 08:55

Hej!
här kommer min veckorapport 4 träningspass och +0,2 kg blä.
Denna veckan rapporterar jag in för Jenny Nordkvist oxå för hon är i turkiet.Hon har tränat 6 pass.
Marianne

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:34

Heja Heja till er båda:)!

 
Kathrin

Kathrin

24 september 2012 09:28

Hej!
Mitt resultat v. 1
-0,6 kg och 355 träningsminuter
Inget jätteminus men det passar min plan :)

Ha en bra dag!

http://tinalill.wordpress.com

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:14

Heja Heja

 
Ingen bild

Miranda

24 september 2012 10:39

Hej! Det blev 120 träningsminuter för min del, vecka 1. Alltså målet uppnått :)

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:10

Heja Heja

 
Ingen bild

Maria Nilsson

24 september 2012 12:12

Hej skrev mitt resultat på ditt senaste inlägg men det är kanske här det ska vara . 395 minuter och -1 kg :))

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:06

Heja Heja:)!

 
Ingen bild

jessica /Kungsbacka

24 september 2012 15:20

Då var det dags för veckorapport. klarade mina två pass. sammanlagt 90 minuters träning. vikten är -0.4 kg.

ha det bra vännen! Du är super duktig med din träning. heja dig!!!

Kram jessica/Kungsbacka

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:03

Heja Heja!!
Tack:)
Du är super också:)!

 
Ingen bild

Ann Gedda

24 september 2012 16:32

Vart ute med dogsen i ca 1,5 time 3 gånger denna veckan,, samt gått ner 1 kg,, så de känns toppen,, skall se om jag kommer igång med cykeln denna veckan,, :-)

Helena Laaksonen

28 september 2012 21:02

Heja Heja!!

 
Ingen bild

Diana Marberg

24 september 2012 16:40

Hej! nu skriver jag kanske på fel sida? men min första veckorapport är -5 hg och 435 minuter motion. // Diana

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:59

Det kommer fram och det är super:)!!
Heja Heja!!

 
Ingen bild

Caroline Palmér

24 september 2012 17:30

Denna veckas motion blev 360 min promenader och -1 kg på vågen. Bra med tanke på min resa till Mallorca.

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:58

Heja Heja:)!

 
Ingen bild

Helena Palm

24 september 2012 19:06

Denna vecka var förkylningsvecka så endast hund promenader ingen annan träning. Men i alla fall total tid på 3,5 tim

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:57

Heja Heja !!

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

24 september 2012 19:08

Hejsan :)
Här kommer mina resultat för denna veckan. Promenaderna gick bättre än jag väntat mig, och knäna håller än :) 210 min promenad och minskat -0,7. Det känns toppen att ha kommit igång igen. Önskar dig en toppen vecka :)
Kramar Martina

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:56

Heja Heja:)!!

 
Ullissa

Ullissa

24 september 2012 19:30

Ja första veckan vart det noll i träning! men jag har tappat 1 helt kg! JA ja vad säger man! Suck men kul att jag gått ner. Bara 1kg kvar då he he.
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:55

Heja Heja !!!

 
Ingen bild

Cilla Karlström

24 september 2012 19:38

Hejsan hoppsan! 90 minuters träning i form av promenader samt 20 minuter simning har jag kommit upp i :)

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:54

Heja Heja !!

 
Ingen bild

Irene Kjellander

24 september 2012 19:58

Hej!
Jag har tränat 180 min och gått ner 0,4 kg
mvh Irene

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:53

Heja Heja!!
jag har skrivit in tränings mål men vill du ha ett viktmål också eller det är bara bonus:)?? kramiz

 
Kim Westlund

Kim Westlund

24 september 2012 20:12

Vet inte riktigt vart jag ska rapportera veckans motion och vikt men jag gör det här :-)
Lyckades med mina 210 minuter och har gått ner 0,7 kg denna vecka. Toknöjd :-)

http://minhistoriaminframtid.blogg.se

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:52

Här blir perfekt att skriva dina resultat:)
Heja heja !!

 
Ingen bild

Eija Hedlund

24 september 2012 20:16

vikt minus 100g ,120 min träning förra veckan

Helena Laaksonen

28 september 2012 20:50

Heja Heja :)!!!

 
M Anneli A

M Anneli A

24 september 2012 20:16

Hej vännen,, glömde ju helt bort mina minutrar.. De blev 100 min första veckan...
Kram kram

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

28 september 2012 19:31

Du är super som kämpar,heja heja

 
Helena Asp

Helena Asp

24 september 2012 20:35

42000 steg blev det... Jag vill göra om mitt mål till 21000 nike+fuel/vecka, min nya "leksak" har kommit så jag vill ha det som mål istället :) Hoppas det går bra att ändra!

http://helenamotminus.blogspot.se

Helena Laaksonen

28 september 2012 19:29

Hejsan. Klart det går att ändra..jag skriver in 21000,kramiz

 
Ingen bild

Maria Hanell

24 september 2012 22:20

Har inte kunnat träna den här veckan. Måndag kväll började en förkylning som övergått i en luftvägsinfektion. Är nöjd om jag blir frisk nog att träna i alla fall under den här veckan.

Helena Laaksonen

28 september 2012 19:28

Heja Heja och krya på dig:)

 
Ingen bild

Victoria Eriksson

25 september 2012 20:21

+-0 denna vecka 180min träning. Hoppas på nästa vecka :)

Kram Victoria

Helena Laaksonen

28 september 2012 19:26

Heja Heja !!

 
Ingen bild

Paulina Eriksson

25 september 2012 20:24

Tränat 240min denna vecka vikten +-0. Planerar att träna 240min/veckan framöver.

/Paulina

Helena Laaksonen

28 september 2012 19:25

Heja Heja !!

 
M Anneli A

M Anneli A

30 september 2012 14:46

Hej vännen,, här kommer mitt resultat..
130 min & -3 kg..... Obs med nutrilett.. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Erika Forsgren

1 oktober 2012 06:15

277 min, +0,3 kg. Bara att bryta ihop & komma igen...

/Erika F

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

1 oktober 2012 07:27

Har gått ner 4 hg och tränat 290 minuter.

 
Marie

Marie

1 oktober 2012 07:54

Go morron go morron!!!
Jaha efter en väldigt hektisk helg kommer nu min veckorapport. Hade en frossarlördag, usch usch usch:( Men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Kan ju bara bli bättre nu!
Vikt: +0.3 kg
Träning 255 min
Ha en jättebra fortsättnng på veckan, håller tummarna att du får remiss för operation!!! Cyberkramar i massor. Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helene Lindgren

1 oktober 2012 08:05

Trots regn och huvudvärk så blev det 1 mil och 1 km.
Vikt 64,7

 
Ingen bild

Iréne Kjellander

1 oktober 2012 09:00

Har tränat 150 min denna vecka minskat 0,2 kg. Det går sakta men säkert, min höft ställer till det hela tiden men man ska ju inte ge upp??
// Iréne

 
Ingen bild

Caroline Palmér

1 oktober 2012 17:38

Denna vecka blev det 0,4 kg ner trots lite träning. 240 min träning

 
Ingen bild

Helena Palm

1 oktober 2012 19:14

Denna veckan har varit en bra 2 tim goshindo sen 3,5 tim promenad med hunden.

 
Ingen bild

Maria Hanell

1 oktober 2012 20:41

Ingen träning den här veckan heller men nu är det äntligen dags, förkylningen har gett med sig så jag har bokat vattengymnastik till imorgon :-)

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

1 oktober 2012 21:15

Hej!
Promenerat i 180 min denna veckan :) Jätte nöjd :) Men va hände med vikten? + 0,8kg. Hoppas på nästa vecka :)

/Martina

 
Ingen bild

Miranda

1 oktober 2012 21:56

Hej! 120 minuters träning avklarad denna veckan :)

 
Kathrin J

Kathrin J

2 oktober 2012 09:12

Resultat v. 2: -0,1 kg och 274 min träning.
Totalt -0,7 kg och 629 min

http://tinalill.wordpress.com

 
Ingen bild

jessica /Kungsbacka

2 oktober 2012 09:16

denna veckas restultat: träning 30 minuter, vikt -0.3 kg.

Kram jessica

 
Ingen bild

Diana Marberg

2 oktober 2012 11:44

Hej! Förlåt, glömde skicka in mina siffror för v 2 igår. - 3 hg och 500 min motion. Kram Diana

 
Helena Asp

Helena Asp

2 oktober 2012 13:37

Hej!
Förra veckans resultat blev 17462 fuel... Nådde inte mitt mål, men vissa dagar finns inte orken!

http://helenamotminus.blogspot.se

 
Ingen bild

Cilla Karlström

2 oktober 2012 17:31

90 minuters träning avklarad :)

 
Kim Westlund

Kim Westlund

3 oktober 2012 02:29

Minuter tränade 210 min, tyvärr ingen viktnedgång men heller ingen uppgång :-)

http://minhistoriaminframtid.blogg.se

 
therese mattsson

therese mattsson

4 oktober 2012 09:16

Efter ännu en vecka blandad med halsont och massor av jobb och skola, så har jag hunnit med 47395 steg inte riktigt ända upp det fattas 5105 steg... dessa längs till listan "att göra" :)
Sedan vill jag ändra mitt veckomål till bara steg, känns så jobbigt med detta småhalsont och att jag aldrig klarar av att nå upp till målet... kram och pepp till alla.

http://tesse208.blogspot.se

 
M Anneli A

M Anneli A

7 oktober 2012 21:56

Här kommer mitt resultat.. 6 timmar o 34 minuter träning.. Glömde väga mig idag =))
Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 21:09

Heja Heja..Fasen så duktig du är vännen..är imponerad hur du kämpar..pepp i massor denna vecka:)
kramizar

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

8 oktober 2012 07:10

380 minuter och 4 hg minus.

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:56

Heja Heja i massor,kämpa vidare..kramizar

 
Marie

Marie

8 oktober 2012 07:24

Oj oj vad tiden springer iväg. Är det åldern som gör det tros???
I alla fall, veckans inrapportering:
Vikt:-1 kg
Träning: 265 min
Är på rätt spår nu, trots en minifrossar fredag!
Kramar Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:50

Heja Heja:) Tiden tyvärr bara rinner iväg..fast vi blir ju bara yngre och yngre...haha
Och snyggare och snyggare klart !!
kämpa vidare,kramiz

 
Ingen bild

Irene Kjellander

8 oktober 2012 08:50

Tränade 180 min styrketräning och vågen stod på - 0,6 kg

Kram Iréne

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:37

Heja Heja och pepp..kämpa vidare massor
kramizar

 
Ingen bild

Eija Hedlund

8 oktober 2012 13:45

träning 240min
vikt -0,3kg

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:24

Heja Heja i massor,kämpa vidare,kramiz

 
Ingen bild

Helena Palm

8 oktober 2012 18:31

Denna vecka var det 1 tim goshindo och totalt 2,5 tim promenader

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:18

Heja Heja och kämpa vidare i massor,kramiz

 
Ingen bild

Maria Hanell

8 oktober 2012 21:17

en omgång vattengymnastik avklarad i veckan som gick. äntligen frisk nog :-)

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:16

Heja Heja,härligt att du är frisk igen
kramiz

 
Ingen bild

Cilla Karlström

8 oktober 2012 21:27

60 minuter kom jag upp i förra veckan. Så jag får väl ta igen 30 minuter denna vecka:) Heja alla!

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:15

heja heja massor.
Ja,ibland kommer man inte upp i målen..man har annat eller man blir sjuk
jag har massor att ta igen,,haha..fast vi kommer igen
kramiz

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

8 oktober 2012 21:47

Hej!!

150 min promenad är avklarat :) Och en viktminskning på -1,0 kg :)

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:13

Heja Heja i massor,jätte bra kämpat
kramizar

 
Ingen bild

Erika Forsgren

9 oktober 2012 04:44

-0,5 kg, Träning sca 65 min....
Hoppas jag hinner ¨å med resultatet.
Kram!

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:12

Resultaten hinns alltid med..lugn bara. Även om de skrivs in senare så fyller jag bara på dem:)
Heja heja i massor vännen,och kämpa vidare
kramizar

 
Ingen bild

Marianne Eldosnon

9 oktober 2012 07:42

Hej!
Det blev 4 pass och 2,2 kg denna veckan
kram Marianne

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:10

Grattis till super minsking på vågen:)
Kämpa vidare,heja heja,kramiz

 
Ingen bild

Helene Lindgren

9 oktober 2012 13:32

Promenad 1 mil o 2 km.
Vikt 64

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:05

Super duktig är du,heja heja:)
kramiz

 
Ingen bild

Miranda

9 oktober 2012 23:04

Hej! Glömde skriva in resultaten igår, men de blev 120 minuters träning förra veckan :)

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 20:01

Fasen så duktig du är,heja heja massor..pepp!!
kramiz

 
Kathrin

Kathrin

11 oktober 2012 21:32

Jag är jättesen med min vecka 3-rapport men bättre sent än aldrig ;)
-0,3 kg / 190 min - totalt -1,0 kg / 819 min

http://tinalill.wordpress.com

Helena Laaksonen

11 oktober 2012 21:36

Heja Heja:)
Ingen fara då jg själv inte hunnit med att visa resultaten och skulle jag vara snabb en vecka så fyller jag bara på era resultat
Kämpa vidare,du är super,kramiz

 
Ingen bild

marianne eldonson

12 oktober 2012 09:05

Hej Helena!
Jag har bestämt att jag vill stryka min vikt utmaning och bara köra på träningen,känner att vikten pendlar väldigt på mig just nu har nämligen precis börjat på högskola och stressen är enorm.
mvh Marianne

Helena Laaksonen

13 oktober 2012 20:06

Hej!!
Nu har jag tagit bort vikten och det är jätte bra,bättre att fokusera på en sak och resten blir bonus:)
Jag läser också på högskolan och jobbar och det blir stressigt till max..lycka till med läsandet,,heja heja i massor,kramiz

 
M Anneli A

M Anneli A

14 oktober 2012 16:25

353 minuter den här veckan,, orkar inte göra nåt idag. Ska snart köra hem trollet... Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

15 oktober 2012 08:18

Ytterligare en vecka i Utmaningen.
Träning : 265 min
Vikt: -0,5 kg

Ha det så bra!!!/Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

marianne eldonson

15 oktober 2012 08:22

Hej!
Veckan som gick tränade jag tre och ett halvt pass
mvh Marianne

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

15 oktober 2012 08:25

Godmorgon! Min motion ska ligga på minst 180 minuter i veckan. Föregående vecka blev det endast 120 minuter och då var det promenader. Varit riktigt förkyld men tillhör de lyckliga som sällan är det. Ett kilo ner och det kan man ju undra hur det blir så. Jag har ätit riktigt dåligt denna veckan. Inte mat men sötsaker.

 
Ingen bild

Iréne Kjellander

15 oktober 2012 08:27

Tränade 180 min styrketräning o 30 simmning men vikten stod still.
Iréne

 
Ingen bild

Helena Palm

15 oktober 2012 18:31

Hej denna vecka har det blivit 4 tim skogspromenad 1 tim goshindo samt 2,5 tim hundpromenad :)

 
Ingen bild

Erika Forsgren

15 oktober 2012 19:28

-0,7 kg. 72 minuters träning. Har lite att jobba på där...

 
Ingen bild

Cilla Karlström

15 oktober 2012 21:31

Har bara lyckats få ihop 50 minuter. Men bättre än ingenting :)

 
Ingen bild

Miranda

15 oktober 2012 21:44

Hej! Har tränat mina 120 minuter :)

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

15 oktober 2012 21:57

Hello!
Instämmer i att tiden bara rusar iväg. Här kommer veckans resultat. 180 min promenad och en viktminskning på -1,8 kg :)
/Kram Martina

 
Kathrin J

Kathrin J

16 oktober 2012 13:36

Halloj!
Kors i taket men här är mitt resultat för v. 4 :)
-0,3 kg / 225 min – totalt -1,3 kg / 1044 min

pepp&kram

http://tinalill.wordpress.com

 
Ingen bild

Helene Lindgren

17 oktober 2012 12:31

Den här veckan:

1 mil 2 km
vikt 64 kg

 
M Anneli A

M Anneli A

21 oktober 2012 19:25

270 min för den här veckan som har gått. Har inte orkat göra nåt igår eller idag.
Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Helena Laaksonen

21 oktober 2012 21:49

Men du är såååå duktig:) KOlla ditt mål och hur mycket du tränar..jag är imponerad:)
Tummen upp i massor,kramiz

 
Ingen bild

Erika Forsgren

22 oktober 2012 07:34

160 minuter... +1,1 kg...
Kanske ska lägga ner viktmålet? Eller så är det helt enkelt den tiden på månaden...

 
Marie

Marie

22 oktober 2012 08:16

Vecka 5, Dax för inrapportering:
Vikt: -1,0 kg
Träning: 250 minuter

Jag har även provat yoga under veckan, men jag tar inte med detta som regelrätt träning.
Ha det så gott!!! //Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

22 oktober 2012 20:38

Hejsan!!
Här kommer denna veckans resultat. 180 min promenad och -0,2 kg.
Önskar dig en fortsatt skön vecka
Kram martina

 
Ingen bild

Irene Kjellander

23 oktober 2012 08:47

Bättre sent än aldrig!!!
Mina resultat -0,3 kg 180 min träning.

 
Ingen bild

Helene Lindgren

23 oktober 2012 11:26

1 mil 5 km
vikt 64,0

 
Ingen bild

Miranda

23 oktober 2012 22:15

Hej! Glömde skriva in igår men de blev 120 minuter förra veckan också :)

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

24 oktober 2012 09:38

Ingen viktnedgång den jag hade i torsdags syns inte en måndag ha,ha. Motionen är jag nöjd med däremot 365 minuter.

 
M Anneli A

M Anneli A

28 oktober 2012 19:48

Hej vännen.. Hoppas resan har gått bra o att ni har de trevligt.
Här kommer veckans resultat... 326 min,, har inte vägt mig nu på ett tag men jag håller mig ganska bra sen jag flöt..
Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Erika Forsgren

29 oktober 2012 10:03

+/- 0 kg. 46 min löpning... Hmmmmm. Bara att ta nya tag... Igen....

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

29 oktober 2012 12:36

240 minuter motion. Vill inte prata vikt för tillfället. Det är mycket fest nu, tyvärr blir det för mycket vin plus onödiga sötsaker.

 
Ingen bild

Ann Gedda

29 oktober 2012 17:09

hejsan

vikten -3 hekto träning 120 minuter,,

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

29 oktober 2012 20:16

Hej!
Promenerat 150 min och -1,6 kg.
Kram Kram
Martina

 
Ingen bild

Iréne Kjellander

30 oktober 2012 08:14

Redan tisdag:: Vikten står still men träning 180 min..
Kram
iréne

 
Ingen bild

marianne eldonson

30 oktober 2012 15:49

Hej
Förra veckan blev det tre pass
kram Marianne

 
Ingen bild

Helena Palm

30 oktober 2012 22:01

Har helt glömt bort att skriva här men i snitt 4 tim per vecka med promenader dock inget joggande men men rör mig i alla fall :)

 
therese mattsson

therese mattsson

31 oktober 2012 13:55

hej, long time no ses :) sen om sider så kommer mina resultat för v3 75817steg och v4:58374steg.. Med konstant underskott på minuter på dygnet är jag glad att jag i två veckors tid hunnit samla ihop steg så att det dessutom blev lite över :) ha en bra dag önskas ifrån ett numera vitt,slaskigt och stundtals halkigt vinterväglag.
PS: Har nyss knappat hem ett par nya icebugkängor från outdoorsexperten med inbygda dubbar...

http://tesse208.blogspot.se

 
M Anneli A

M Anneli A

4 november 2012 18:44

Hej vännen. De blev bara 240 min för mig den här veckan. Inga längre promenader pga vädret.. Kul att se dig igår. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

5 november 2012 07:30

Motionen blev precis 180 minuter och då får jag räkna in även promenader som inte gått så fort. Endast ett gym pass förra veckan. Har tappat bort vad jag vägde förra veckan men skriver ner det denna. Jag tror det 0 och det bokför vi och tar nya tag för denna veckan.

 
Marie

Marie

5 november 2012 07:44

Jaha. Dax för näst sista inrapporteringen då. :(
Pga London resa, 2 veckor
OBS!! Vecka 6+7
Träning: 345 min
Vikt: -0,5 kg

Det får jag vara nöjd med! Nu kör jag på för fullt, sista veckan (bara man inte får nån jäkla förkylning, som många verkar ha drabbats av...!!!) Ha det gott!! /Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Martina Gustafsson

5 november 2012 18:27

Hejsan!
Promenerat 120 min och +-0 kg.
Må så gott
Kram Martina

 
Ingen bild

Iréne Kjellander

5 november 2012 20:10

60 min träning. Vikten är kass.

 
Marie

Marie

12 november 2012 07:44

Dax för sista inrapporteringen då :(
Det har varit sporrande att ha en mål!!!Både vad det gäller träning och vikten.
Vecka 8:
Träning 230 min
vikt: -0,8 kg

Total resultat (jag skriver alltid upp i egen "logg"):
Träning: 1900 min
Vikt: -4,9 kg

Inte så illa pinkat på 8 veckor!
Ha det så jättegott! //Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Iréne Kjellander

12 november 2012 17:30

Ett styrkepass på 90 min o 30 min gång. Vikten still. Höften bråkar hela tiden nästa tisdag ska jag få en cortisonspruta i höften, hoppas det hjälper.
Kram
Iréne

 
Ingen bild

Bitte Nilsson

13 november 2012 07:02

Minus ett kg och inte helt koll på träningsminuter men uppnådde iaf mitt mål på 180 minuter. Jag är mer än nöjd med min insats under dessa veckor. Nu får vi fortsätta kämpa på.

 
Ingen bild

Cilla Karlström

5 december 2012 22:45

Oj, nu får jag skämmas och inte är det måndag heller... helt bommat att "redovisa" mina minuter. Jag har dock börjat skriva upp i kalendern hemma :) De senaste tre veckorna har jag tränat 60 min/veckan.

Helena Laaksonen

5 december 2012 23:04

Hejsan:)!!
Önskar att utmaningen var kvar..det gör jag med..men slut för denna vändan..men skriv gärna din resultat på facebook sidan,eller hit till mig om du känner att du behöver den pepping..men jag kommer inte redovisa dem...
Men håll ögonen öppna för efter jul får vi köra en vända igen:)!!!
Riktigt när vet jag inte än men i Januari tror jag att det blir:)!!
kramizar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Laaksonen - 17 januari 2018 17:21


Sömnlös natt igen   Hur ska jag kunna sova på natten när jag typ ligger halva dagarna och små sover för jag orkar ingenting....förstår inte hur jag ska kolla till rätta med detta....sedan på natten är man rädd att lägga sig för då kommer alla tan...

Av Helena Laaksonen - 16 januari 2018 22:20


Ont i kroppen och TRÖTT         Om gårdagen var lite bättre så var det verkligen tvärtom idag. Vaknade med ont i kroppen och sjukligt trött. Tog mitt piller och körde Alwin till skolan och sedan har jag nästan legat hela dagen i säng elle...

Av Helena Laaksonen - 15 januari 2018 23:05


Världens bästa kollegor och barn på min förskola   Tappade lite blod på morgonen och sedan hem och sov en sväng, är ju sjukt trött hela tiden. Körde till chefen och lämnade intyg och det kändes jätte bra. Jag får mycket stöd och känner omsorg och...

Av Helena Laaksonen - 15 januari 2018 07:15

Till VC och lämna intyg till chefen                                                                                                        Lånad bild från google   Tanken var att jag skulle åka till London på BETT mässan den 23 de jan. Jätt...

Av Helena Laaksonen - 14 januari 2018 10:41

Jag måste reda ut mig själv och gå vidare   I hela mitt liv har jag stressat och haft massor i mitt huvud, liksom varit min vardag och jag har alltid gillat att ha sjukt mycket saker omkring mig. Varför då? Kanske för då behöver man inte stan...

Presentation


46 årig tjej som genomgått en gastric bypass operation 10 Nov 2010. Följ min vardag där jag försöker finna en balans i livet med hälsa, kost och träning med familjelivet. Välkommen till mig!

Besök till min blogg

Besöksstatistik

Vad får ni använda från min blogg

Hejsan och roligt att ni kikar in på min blogg !

NI FÅR GÄRNA KOPIERA MINA RECEPT MED BILDER MEN ALLA MINA BILDER TAGNA PÅ MIN FAMILJ OCH VÄNNER OSV STANNAR PÅ MIN BLOGG.

Tack !! // HELENA

Kategorier

Träningsdag bok

 

  

 

   

Här är dagen efter min operation 113,5 kg...10 nov 2010

 

 

Gått ner 15 kg sedan starten !!

 

   

Gått ner 20 kg sedan starten

 

 

Gått ner 30 kg sedan starten

 

  Här är jag nu....gått ner 35 kg sedan starten ..Säger bara WOW   

 

     Nu har jag tappat 40 kg

                     JIPPI

 

   16 månder efter  min operation

    Nu har jag tappt 45 kg !!

 

 

2 år efter min operation och jag har tappat 48,3 kg   Min bröllopsdag 10 maj 2014

5 år har gått efter min operation och jag pendlar upp och ner....JUST nu väger jag 82 kg och vill ner några kilon...  

 

Jag är STOLT !!

Viktnedgången

Startvikten : 21 okt 2010 var                     117,8 kg

 

Nu började 21 dagars " "flyt"

 

Operationsdagen 10 nov

          2010 : 113,5 kg -4,3 kg

 

24 Nov 2010 : 108,2 kg -5,8

8 Dec 2010 : 105,4 kg -2,8

26 Dec 2010 : 102,7 kg -2,5

1 Jan 2011 : 101,8 kg -0,9

21 Jan 2011 : 99.7 kg  -2,1

2 Feb 2011 : 97,7 kg -2,0

9 Mars 2011 : 94,7 kg -3,0

3 April  2011: 91,7 kg -3,0

11 April 2011 : 91,1 kg  -0,6

26 April 2011: 90,3 kg -0,8

27 April 2011 : 89,8 kg -0,5

18 Maj 2011 : 88,6 kg -1,2

28 Maj 2011: 87,3 kg -1,3

5 Juni 2011: 86,1 kg -1,2

18 Juni 2011: 85,4 kg -0,7

24 Juni 2011 : 84,2 kg -1,2

2 Juli 2011 : 83,8 kg -0,4

15 juli 2011 : 82,5 kg -1,3

3 Aug 2011 : 81,6 kg -0,9

14 Aug 2011 -82,1kg  +0,5

22 Aug 2011: 82,0 kg -0,1

29 Aug 2011: 80,2 kg  +0,2

5 sept 2011: 80 kg  -0,2

12 Sept 2011: 79,3 kg -0,7

19 Sep 2011: 78,6 kg  -0,7

26 sep 2011: 78,0 kg -0,6

8 Okt 2011: 77,4 kg  -0,6

26 Okt 2011: 76,6 kg -0,8

10 Nov 2011 : 76,4 kg -0,2

1 Dec  2011 : 74,3 kg -2,1

14 Dec 2011:76,0 kg   +1,7

21 Dec 2011 : 74,0kg -2,0

23 dec 2011: 73,3 kg -0,7

2 Jan 2012 : 74,7 kg  +1,4 

9 Jan 2012 :74,0 kg  -0,7

 16 Jan 2012:74,2 kg  +0,2

23 Jan 2012:73,8 kg -0,5 kg

30 Jan 2012: 72,8 kg -1,0 kg

13 Feb 2012: 73,3 kg  +0,5 kg

20 Feb 2012: 72,6 kg - 0,6 kg

27 Feb 2012: 71,7 kg  - 0,9 kg

5 Mars 2012: 73,2 kg  +1,6 kg

12 Mars 2012: 72,6 kg -0,8 kg

19 Mars 2012: 72,1 kg - 0.5 kg

2 April 2012 : 73,2 kg + 1,1 kg

23 April 2012 : 71,3 kg -1,9 kg

 

Har knappt vägt mig då jag haft världens platå men kör vi igen

 

27 Augusti: 70,3 -1,0 kg

3 September: 69,8 -0,5 kg

25 November:66,9 kg - 2,9 kg

2013:

17 juni 2013:70,8 kg + 3,9 kg

 

2014:

5 Januari : 75,6 kg   + 4,8 kg

23 Februari: 77,8 kg  + 2,2 kg

20 mars: 72,9 kg      -  4,9 kg

14 April: 72,4 kg     - 0,5 kg

 

 

Totalt minus = 45,4 kg

och nu ett BMI på ... 26,8

 

VILL gå ner till 63-65 kg

 

 

   

Ticker

GASTRIC BYPASS OPERATION

  En gastric bypass operation är ett hjälpmedel för att gå ner i vikt när man provat allt annat från tex olika dieter,piller ,soppor osv och man inte kan klara av att hålla kvar en stabil vikt.

Övervikt är en stor folksjukdom i dag och värre blir det hel tiden. Det finns massor av olika orsaker till en övervikt och tänk på att alla människor är inte lika. Operationen passar inte för alla, och man ska veta att det är ett verktyg bara och man får slita varje dag för att ändra hela sitt liv. man måste ändra inställningen till mat och motion för att inte längre fram börja gå upp i vikt igen !!

 

Går du och funderar på om det är en utväg för dig..TIPS:

Läs allt du kan om operationen eller prata med en kunnig läkare 

BLOGGAR JAG FÖLJER

Länkar

BMI Test - räkna ut BMI

VILL DU HA FLERA BESÖKARE

Besokstoppen

Träningsbloggar

PUSHA

SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Vardagsbetraktelser bloggar

Blogg listad på Bloggtoppen.se

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

1000länkar.com - gratis länkkatalog

Blogglista.se

Viktbloggar - Dietguiden.com

free counters

Älska dig själv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Fråga mig

30 besvarade frågor

Translate my Blogg

Vad Är Klockan ??


Ovido - Quiz & Flashcards